Dag 17 - Ett ögonblick som förändrade allt

Jag har inget speciellt ögonblick som jag kan komma på som förändrade allt. Men något
som förändrade min syn på mig och vad som är fel var våren 2008. Jag har under en lång
tid varit en väldigt stygg flicka och snattat lite grejer men just denna gången blev jag tagen.
Jag fick sitta i förhör med polisen och väktare för butiken och jag skämdes så och tårarna
bara rann. De gjorde en anmälning på mig och jag fick komma in efter några månader till
malmös polisstation/tingsrätten för att jag skulle snacka med någon om vad min dom skulle
bli. Jag fick ingeting, böter dyligt förutom en prick i registret som försvinner om 1 år nu men
skulle jag göra det igen och bli tagen så skulle jag behöva böta för den gången och och förra
gången och få yttligare en prick i registret.
Efter att jag blev tagen för detta har jag aldrig ens tänkt tanken att göra det igen och skäms
fortfarande för det. Det är inget man vill ha och de e så fruktansvärt onödigt. Brott lönar sig
verkligen inte och om jag hade kunnat göra det ogjort hade jag utan tvekan gjort det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0