ännu mer god mat:)

Lagade en till god maträtt idag, pasta och carbonara. Supergod:). Denna ska jag verkligen ha i
min kokbok som jag ska göra till mitt projekt arbete. :D
.
Recept 2pers
ingredienser:
0.5 paket Hälsans kök tärningar á la Bacon (240g)
100 gram spagetti
1 st vitlöksklyfta
0.5 st gul lök
1,5 st ägg
0.75 dl matlagningsgrädde
0.75 dl finriven ost, helst parmesanost
smör/ olja att steka i
salt och peppar
Tilllagning:
1. koka spagettin enligt anvisningar på förpackningen. Häll av vattnet.
2. Hacka och stek vitlök och lök i smör tills de är genomskinliga. Tillsätt
tärningar á la bacon och stek färdigt.
3. Vispa ihop ägg, grädde och hälften av osten. Värm upp pasten och vänd ner äggsmeten i pastan.
4. Toppa med bacon och riven ost.
5. Smala av med salt och massor av svartpeppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0