Fruktansvärt god maträtt!!

Detta är nog den godaste lasagnen jag har ätit på mycket länge. Så den rekomenderar jag varmt till alla vegetarianer där ute i världen och förståss alla allätare som vill äta lite gott och grönt!!
Vegetarisk Tacos Lasagne
_
Ingredienser
500 g qournfärs (10 % fetthalt)
4 dl minimjölk
1 st tacokryddmix
500 g keso
1 dl tomatpuré
4-5 st soltorkade tomater
2 st gula lökar
1 burk konserverade champinjoner (ca 280 g)
9-10 lasagneplattor
30 g riven mager ost (5 % fetthalt)
500 g qournfärs (10 % fetthalt)
4 dl minimjölk
1 st tacokryddmix
500 g keso
1 dl tomatpuré
4-5 st soltorkade tomater
2 st gula lökar
1 burk konserverade champinjoner (ca 280 g)
9-10 lasagneplattor
30 g riven mager ost (5 % fetthalt)
Gör såhär
1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Bryn quornfärsen, den hackade löken och champinjonerna.
3. Tillsätt mjölk och tomatpuré och krydda med tacomixen.
Rör samman och låt puttra i 5 min. OBS! Svag värme så
att inte mjölken bränner.
4. Rör ner keson och de soltorkade tomaterna och blanda väl.
Varva sedan såsen med lasagneplattorna i en ugnsfast form.
5. Strö över den rivna osten och sätt in formen mitt i ugnen.
Grädda tills plattorna har mjuknat och det blivit en fin yta, ca 30-40 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0